ei oo riittäny kirjottamisen kapasiteetti henkilökohtasiin juttuihin, koska oon pusertanu niin monta kuukautta vaan opintoja. oonkin nyt milliä vaille suorittanu ensimmäisen - ja vaativimman - tutkinnon osan teoriat. nää viimeset esseet on maistunu aika puulta: ainakin kaks viikkoa oon hitaasti mutta epävarmasti yrittäny jäystää tekstiä kasaan kolmeen viimeseen aihealueeseen. siis ihan todella vaan korkeintaan muutaman lauseen tai yhden kappaleen päivässä. onneks vappuaattona on tehtävistä monimutkasimman aiheen deadline. dedikset pakottaa toimimaan, ja mä toimin yllättävän hyvin paineen alla, vaikka oon helposti ahdistuvaa sorttia. tieto palkitsevasta tunteesta sen jälkeen kun saa jotain ajallaan valmiiks, on voimakkaampi kuin ahdistus, ja laittaa asiat pään sisällä tapahtumaan. joudun tekemään yhden tai kaks haastattelua alan asiantuntijoilta huomenna tota juttua varten. ajatus kyllä uuvuttaa just nyt, kun ei jaksais keskustella asiallisesti missään puhelimessa kenenkään kanssa. alkuvuoden uteliaisuus ja innokkuus on vähän tukehtunu tän työmäärän alle. haluisin viettää ainakin kokonaisen viikon sängyssä ja herätä vaan syömään jäätelöä ja ehkä juomaan kupin kahvia. oon tosi väsyny tästä yhtämittasesta pänttäämisrupeamasta.

mut yritän muistaa että näiden esseiden jälkeen alkaa pitkä kesä, johon sisältyy oikeestaan vain työssäoppimista eli käytännön tekemistä, ja tässä vaiheessa kaipaan sellasta jo kipeesti. sain ihan älyttömän hyvän harkkapaikan itelleni.

palaan muun elämän asioihin täällä jossain vaiheessa kunhan saan kurssit hyväksytysti läpi.