no niin, oliskohan nyt vihdoin päivä, jollon saan kirjotettua edes jotakin uudesta elämänvaiheestani.

palkkatukipäätös tuli aivan viime hetkellä: olin jo aika pitkälti luopunu toivosta sen suhteen et pääsisin huhtikuun puolella alottamaan yhtään mitään. olin tosi surkeessa jamassa. mut äkkijärkytyksen, positiivisen sellasen, seurauksena mä sit ykskaks olinkin duunissa heti seuraavana maanantaiaamuna. meidän kaikkien suureks helpotukseksi tuki myönnettiin niin reilulla summalla, et järjestölle ei tuu musta yhtään mitään kuluja, eli vältytään monimutkasilta lisäavustusten hakuprosesseilta.

nyt on takana ekat kaks viikkoo ja kai tää pikkuhiljaa alkaa upota tajuntaan, et mulle on turvattu toimeentulo ja työnkuva vähintään vuodeks eteenpäin. vaikka jostain syystä ei jatkettais sopparia samassa paikassa keväällä 2023, on mulle ainakin sit kertyny vuoden päivät kokemusta alalta, jolla oletettavasti pääsen sit myöhemmin etenemään. voin sit hakee jonnekin muualle sosiaali- tai toiminnanohjaajaks.

oon menny töihin joka aamu hyvillä mielin ja lähteny kotiin vielä paremmilla mielin. olotila on sellanen tasasen mukavasti innostunu ja jopa onnellinen. pms:kin unohtu jonnekin taustalle, kun päivät ihmisten ja duunien keskellä ei oikeestaan jättäny tilaa ahdistukselle alistumiseen. lisäks kun työmatkoista kertyy reipasta kävelyä yhteensä viikossa vähintään 2,5 tuntia, tekee sekin varmasti hyvää.

mietin kyl et onko koronarokotuksilla oikeesti ollu jotain hormonitoimintaa sotkevia vaikutuksia, koska taas näyttää siltä et kun naistenpäivät tuli ja meni, ja pitäis olla tosi tasanen ja rauhallinen olo, niin sen sijaan koen nyt sit pms:n kaltasia oireita. viime kierrolla kävi samoin. noh, yritän vaan olla välittämättä liikaa ja keskittyy mukaviin asioihin kuten seuraavaan työpäivään. onneks oikeestaan ainoo mitä nää ahdistusvammailut on aiheuttanu on tietynlainen ylivirittyneisyys joka sotkee nukkumisia välillä.

ollaan viikonloppusinkin juhlittu duunipaikalla erilaisia työyhteisöön liittyviä juttuja: on ollu muistotilaisuuksia, synttäreitä ja raittiuden vuosipäiviä. ens viikonloppuna mä houstaan yhden vapaaehtoisen kanssa päihteettömät vappubileet. niiden valmistelutohinassa taitaakin kuluu nää seuraavat arkipäivät aika joutusasti.

life is good ja kevätkin tulee.