lumikellot on nostaneet pienet päänsä urheina kinosten alta kohti aurinkoa. parin viikon kuluessa varmaan myös krookukset. sit pitääkin jo alkaa asennoituu keväthommiin pihalla ja puutarhassa, tarttua siis haravaan ja kottikärryyn.

ens viikolla meen ottamaan yhden kookkaan tatuoinnin joka on ehkä myös se merkityksellisin ja pisimpään pohdittu leima: rintakehään tarkkaan mietitty kuva ja siihen elvytyskieltotekstit. läheiset tietää et elvytyskielto on mun hoitotahdossa. mulle tää on tärkee asia ja suurin armon teko jonka pystyn toistaseks itteäni kohtaan tekemään. tätä ei oo päätetty kriisin keskellä eikä epätoivoisen itsetuhosena kautena vaan näiden seittemän vuoden aikana, jotka on kulunu siitä tapahtumasarjasta joka eräänä tammikuisena iltana johti peruuttamattomaan aivovaurioon. en enää ikinä haluu selvitä mistään vastaavasta. se muutti mun elämän niin vaikeeks, että ajattelen edelleen, et olis ollu parempi kuolla jo sillon. tatuointi tulee kuitenki muistuttamaan mua siitä, että mikäli mä joskus vielä koen aktiivista halua päättää omat päiväni, mun on katottava peiliin ja ymmärrettävä, että sieltä ei sit palata. oon ajatellu tähänkin asti että jo 9-vuotiaana alkanu itsetuhoisuus on paradoksaalisesti pitäny mut hengissä näinkin kauan kaiken paskan keskellä: koska tiedän, että täältä pääsee tarvittaessa pois. tatuointi tulee olemaan sinetti sen päällä - uskon siis, et se omalla tavallaan auttaa mua, vaikka se joillekin saattaa vaikuttaa synkältä. en mä kyl rehellisesti oo ikinä varsinaisesti halunnu elää. mun henkilökohtasen elämän raskaus kumoaa aina hyvät jutut niin että asia on tasapainossa mun päässä. oon aina ollu valmis lähtemään. tiedän, et palaan studiolta kotiin parantelemaan tatuointia valtavan helpottuneena ja voimaantuneena tästä päätöksestä.

uaah, ai niin. se mun liian takertuvan oloinen psykiatrinen sairaanhoitaja totes, että jonkun uuden hyvinvointialuemallin takia meidän käynnit tuli täyteen. ei tarvinnu ite yrittää päästä eroon. akupunktionkin lopetin koska viimeset neljä kertaa multa valui korvista verta, lol.

hän on melkein valmis:

bnwo.jpg