ahhh, loma! oon ollu 15 kuukautta yhtä soittoa töissä, ja sen putken päätteeks kirjotin sen perhanan kirjankin, joten tää tulee todella tarpeeseen.

työnantaja odottaa päätöstä jatkorahotuksesta, ja koska mulla on 22 päivää lomia varastossa, päätin käyttää osan niistä tästä päivästä alkaen. oon nyt ainakin koko ens viikon himassa, katotaan sit jatkuuko työsoppari vielä toisen vuoden.

olis varmaan haikeempi olo ellen olis niin uuvuksissa ja tältä erää tarpeekseni saanu. eilisessä, toistaseks mulle viimesessä palaverissa tais kaikki muutkin vihdoin huomata - vaikka oon asiasta muistutellu tasasin väliajoin - että mun työpanos on ollu niin suuri, et jos joudun lopettamaan, näyttää järjestön toiminta aika hiljaselta. vähän sitä osasinkin odottaa, et se kuitenki tulee jonkinlaisena yllätyksenä. oon huomannu et ihmiset ei oikeen tunnu kuuntelevan mitä niille puhutaan. sanoin jo heti vuos sitten että sitoudun tehtäviini vain sopparin ajaksi, sitä pidemmälle en voi luvata mitään. muistutin tän vuoden puolella muutamankin kerran että varautukaa nyt henkisesti ja hallinnollisesti siihen, että tää on mahdollisesti väliaikasta. älkää unohtuko pilvilinnoihin, koska julkiset rahotukset ei oo ikinä mitenkään varmoja. varsinkin järjestötyössä monet tuntuu kuvittelevan et joku hoitaa kuitenkin aina kaiken. luotetaan siihen, et jostakin voidaan tehdä miltei korvaamaton. mä en oo korvaamaton, mut aika masentuneissa merkeissä kokous päätty. huomasin olevani ite helpottuneen kiitollinen uupumuksen ja vakavien ilmeiden siirtyessä muiden kehoon. (oon ilmassu vissiin kolmesti viimesen puolen vuoden kuluessa kollegoille, et oon huolissani omasta jaksamisestani.) 

siks ehkä mullakin menee tässä nyt pari päivää et laskeudun lomalle, koska asia jäi leijumaan, eikä auta kun odotella rahotusta. oon kyllä tosi helpottunu ja tyytyväinen omalta osaltani: täytin kaikki mulle annetut työtehtävät vuoden aikana, tein paljon enemmänkin, ja kirjan julkkarit on viikonloppuna. jos se jää viimeseks tähän työhön liittyväks tilaisuudeksi, oon asian kanssa sujut. jos rahotus järjestyy, hienoa sekin.

nyt mun on ihan pakko vaan nukkua.