tää on ihan kiva ja sopivasti ei-niin-tunnettu blogialusta, joten mielelläni täällä jatkaisin, mut nyt kuvatkin on alkanu tippua miten sattuu näihin julkasuihin, vaikka mielestäni asetan ne keskelle palstaa. tekeekö kukaan oikeesti mitään näiden käyttisongelmien eteen koskaan? aaargh. visuaalisesti tarkkana ihmisenä ärsyttää kaikki tällaset pienet asiat välillä aivan hitosti. tai sit hormonihirviö minussa haluu huomiota.

oon edelleen syöny urhoollisesti pms-hivenaineitani, mut jostain syystä ne ei tunnu tällä kierrolla tehoavan yhtä hyvin kuin viimeks. kasvoissa on todella iso ja todella kipeä finni, ja mieliala on lähinnä kärkäs, jos ei enää yhtä ahdistunut. yks minkä oon kans viime aikoina pannu merkille pms:n vaiheissa on nukkumisvaikeudet. herään liian aikasin aamulla enkä saa enää unta. on aika tympeetä heräillä viikonloppusin ja vapaapäivinä jo pahimmillaan neljältä.

pyrin aina käyttämään kaiken ajan jollain tavalla hyödyks, joten niinä aamuina kun nukkumisten kaa käy ikävästi, oon ruvennu kattoo tallentamiani leffoja pois digiboksilta. kerään kiinnostavia elokuvia sinne mut koska oon niin huono kattomaan niitä (en todellakaan kutsuis itteäni leffaihmiseks), hiljaset aamut sopii siihen just hyvin. edellisen ja tänhetkisen pms:n aikana oon kattonu ainakin nää elokuvat:

tahraton mieli (2004)

pitkät jäähyväiset (1973)

the founder (2016)

lapsia ja aikuisia (2004)

hyvästi, kaunokaiseni (1944)

akvaariorakkaus (1993)

erään murhan anatomia (1959)

taksikuski (1976)

reservation road (2007)

the squid and the whale (2005)

mies joka tiesi liikaa (1956)

tosi huonoks leffatuntijaks oon yllättävän hyvin osannu poimia sellasia pätkiä, joiden arvostelut imdb:ssä ei oo ollenkaan hassummat! toki tallennuksella on ollu sellasiakin, joista oon jaksanu puol tuntia ja todennu etten viiti tuhlata aikaani. seuraavaks katon varmaan uhrilampaat, koska sen näkemisestä on taas vierähtäny ehkä vuosikymmen, samoin cast awayn. ylipäätään mun mielestä kattomisen arvoset leffat on tehty ennen 2010-lukua. klassisen hollywoodin fanina noi pari film noiria tuolla joukossa oli esimerkiks piristävän vanhoja. kotimaisen elokuva-alan puolestapuhujaa musta ei edelleenkään kyllä oo tullu.

2.jpg

tänä iltana meen taideterapiaan. kyytien kanssa meinas tulla ongelma, mut saatiin sekin järjestymään, joten huomisen pidän kokonaan vapaana ja lepään taas. olin suunnitellu meneväni yhteen vertaistukiryhmään, mut en voi ottaa jotain joka päivälle varsinkaan sillon kun on tää vaihe kuukaudesta. oon lomalla (= toistaseksi työtön) ja mun kalenteri on siihen nähden vähän liian täynnä taas. täytyy muistaa jarrutella nyt kun siihen on mahikset: kun kaikki on vielä vapaaehtoista. jos tehdään työsoppari kahdeks vuodeks, hommat muuttuu huhtikuusta alkaen.

kaiken kaikkiaan mä huomaan olevani nykyään sitoutunu tosi vahvasti oman fyysisen ja psyykkisen hyvinvointini ylläpitämiseen. se on eriskummallinen, mutta loistava uusi asia jo hyvin pienestä lapsesta saakka itsetuhosesti käyttäytyneen ihmisen elämänkaaressa.