tosi väsähtäny loppuviikko ollu, täysin nuupahtanu. hormonit tuo omat mausteensa ja toisaalta siirryin keskiviikkona sellasen luentosarjan pariin joka olikin paaaaljon laajempi ja tehtävineen työläämpi kuin osasin etukäteen kuvitella. mulla on edelleen yks essee kesken mut multa loppu kertakaikkiaan voimat eilen sen kanssa. nukuin tänään kahdet 2-3 tunnin päikkärit. mun työmuisti pätkii, sekoilen, unohtelen ja oon huonolla tuulella. tää opintojen alottaminen pitkän saikun jälkeen on ihan valtava muutos kognitiolle. oikee muutos ja oikee suunta, oon tosi motivoitunu, mut koska ala kiinnostaa niin paljon (en haluu paljastaa mitään tarkempaa, mut liittyy muunmuassa lainsäädäntöön), mun on hirveen vaikee jättää jotakin tehtävää roikkumaan. olisin halunnu eilen saada ton yhden rrrkeleen kokonaisuuden valmiiks, jotta voisin pitää kunnollisen tauon. niin kauan kun se ei oo valmis, en pysty lepäämään. esseen muotoilu ja näkökulmat pyörii koko ajan päässä ja mun on jatkuvasti tuherrettava jotain tohon mun muistivihkoon (tätä menoo tarviin todella monta vihkoa tälle jaksolle). ainoastaan päättäväisyydellä kykenen sulkemaan intran, oon nimittäin luvannu itelleni et viikonloppusin en opiskele. pakko jollain rajata.

mut sit mulla ei oo omaa aikaa kuitenkaan viikonloppusin kun pitää lumitöitä, pyykkejä, kauppareissuja ja muita kaikille pakollisia arkiasioita hoitaa ton "kämppiksen" kanssa. tää jatkuva ylikuormitustila alkaa tuntuu tosi puristavalta aivoissa ja kehossa. ollaan tietysti sen myötä riidelty enemmän. en oo onneks päästelly mitään sammakoita suustani mut tää vuosien pattitilanne kuuluu kyllä myös puolisosta, joten törmäillään nykyään jatkuvasti kommunikoinnin vaikeuksiin. kommunikaatio on asia jota osattiin joskus alun seurusteluaikoina paremmin mut ei oikeestaan koskaan naimisiinmenon jälkeen. sit hakataan päitämme vastakkain kun ei osata ymmärtää mitä toinen tarkottaa eli todellisuudessa kertoo mitä ite tarvitaan. luulen et mun täytyy mennä muutamaks päiväks ateljeekämpälle asumaan ihan keskenäni et saan ilmaa ja välimatkaa.