vielä on puoltoista viikkoa elokuuta jäljellä, mut tänään oli mun henkilökohtasesti ensimmäinen kaamospäivä. oli kertakaikkisen ankeeta ja masentavaa herätä hämärässä talossa aamulla ja jo nyt tuntuu et syksystä ja talvesta tulee jotain tosi synkkää ja painavaa. viritin kirkasvalolampun sekä kotona että töissä käyttövalmiiks, vaikken tiedä onko valohoidosta todellisuudessa minkään valtakunnan hyötyä. ehkei haittaakaan, joten mennään sillä. nostin myös ssri:n annosta jo aiemmin 5mg.

mun kannattais lisäks keksiä jotain mieluisaa luovaa puuhaa moneks kuukaudeks, jotta pysyn pinnalla. koska maalaamisesta ei tuu mitään luonnonvalon vähyyden takia - se on muutenkin niin kuluttavaa hommaa siihen nähden kuinka vähän saan mitään lopulta valmiiks - ajattelin tehä lisää kollaaseja. tein yhden jättikokosen kollaasiteoksen kaks vuotta sitten syksyllä ja se on edelleen yks mun lempitöistä. siihen meni nelisen viikkoa mut se oli tosi kivaa. siitä asti oon miettiny sellasten jatkamista, mut nyt on ekan kerran olo et sille ois aikaa. sitä voi myös tehdä pelkän pöytälampun valossa tarvittaessa.

joo. kuulostaa suunnitelmalta. mun on tehtävä jotain konkreettista ja kaunista jotta jaksan uskoo et mul on joku tarkotus pysyä hengissä tääkin pimeä kausi.