oon viettäny lähes koko päivän sängyssä lukuunottamatta aamukahvia sohvalla ja myöhäistä lounasta keittiössä. väsyin totaalisesti ennen kahtatoista ja heräsin joskus neljän maissa. mua on muutamana iltana sattunu siihen kohtaan päässä jossa isoin vaurio on. jotain outoa on mun olotiloissa, aivoissa ehkä, meneillään. kai mä kirjaan tänne ylös vointia ja meen sit joskus neurologille tai jotain. mun kyky kiinnostua saati huolestua fyysisestä terveydestäni on aina yhtä huono. eikä stressaaminen toisaalta mitään edistä. ei mikään vakavakaan vaiva välttämättä edes varota itestään mitenkään. asiat menee kuitenkin miten menee. kutsuisin tätä nyt vaan kevätväsymykseksi, joskin melko intensiiviseks sellaseks.

heräsin päikkäreiltä nälkään. olin vissiin niin nälkäinen et se sai mut näkemään unta nakkien syömisestä suoraan paketista. ne oli kuorellisia, ja valmistettu ehkä tonnikalasta ja jostakin muusta, yritin saada selkoa ainesosista. huomasin etten ees välittäny vaikka tiesin, että kasvisnakkeja ne ei ainakaan olleet.

sääennusteet ei näytä pitävän yhtään paikkaansa. jos huomenna on hyvä ilma kuten nyt väittävät, istutan basilikat ja persiljat yrttipenkkiin. viime viikonloppuna saatiin penkitkin huollettua, eikä pihalla oo nyt mitään erityistä mitä tarttis tehdä ennen ekoja ruohonleikkuita. avokadon siemenet odottaa kylvöä, osa niistä oli alkanu jo vähän haljeta vedessä eli itäminen käynnistynyt. kunpa saisin ne pysymään tällä kertaa hengissä senkin jälkeen, kun ne alkaa mukavasti muistuttaa huonekasvia. niin outoa, että kaikista sisäkasveista vain orkideat menestyy mulla, vaikka niiden pitäis olla jotenkin oikukkaita ja vaikeita. ehkä ateljeella on niille jostain syystä ihanteellinen ilmasto.