puoliso halus näyttää mulle puhelimensa ja tietokoneensa ja kaikki kun kysyin, miks mulle kerrotaan et se on nähty jonkun muun kanssa. kerto aikataulunsa ja menonsa minuutintarkasti kyseiseltä päivältä kunnes sanoin, ettei tää oo poliisikuulustelu, enkä haluu kattoo sen yksityisiä viestejä enkä muutakaan. halusin vaan selvittää asian, kun olin ensin odottanu pari päivää, meneekö mun vainoharhanen, traumaperänen olo ohi. ei se menny ennen kun juteltiin. en tykkää konflikteista, siks sullon pelot sisälleni ensin ja valmistaudun jo pahimpaan. myös siks, et näissä viime kuukausien olotiloissa jollain tasolla uskon et ansaitsen kaikenlaista ylikävelyä ja rangaistuksia - kuten vaikkapa pettämistä - ja lamaannun. pitäis vaan uskaltaa kommunikoida.

nyt mietin tässä sitä motiivia, jonka perusteella tää mulle asiasta laverrellu valehtelis, ja miks se teki sen niin hyväntuulisesti. miks se halus varmistaa, et kuulen asian just siltä.

mulle on tehty parisuhdehistorian kuluessa niin paskoja juttuja, etten tänä päivänäkään esimerkiks tiedä, valehteliko mun sillonen paras ystävä vai eksä mulle tätä nykyistä edeltävässä 7 vuoden suhteessa. kumpikin piti versiostaan vimmatusti kiinni, mutteivät suostuneet tapaamaan mua kolmen kesken niin, et pettämisasia ois todella katottu läpi. poistin molemmat elämästäni. sitä aiemmassa suhteessa astuin tilanteeseen, jossa mies oli sängyssä mua nuoremman naisen kanssa - jonka sit ihan naurettavan klassisesti häädin rappukäytävään vaatteitaan keräillen. senkään tarinan todellista laitaa en ikinä kuullu, enkä lopulta halunnukaan kuulla. eihän tollasessa skenaariossa ollu enää mitään epäselvää, ja silti mulle yritettiin keksiä selityksiä.

mut on jätetty kolmanneks pyöräks ja hyljeksitty niin usein lapsesta saakka sekä ystävyyssuhteissa, työssä, et romanttisissa yhteyksissä, et joka tapauksessa oon sit lopulta ollu se pelle jota huijataan tavalla tai toisella, joltakin taholta. niinku ehkä nytkin. enhän mä todella tiedä puhuuko kukaan tässä totta. vähemmilläkin elämänkokemuksilla tulis vainoharhaseks.

ulkona on sentään kaunista. siirsin kastelukannut ja puutarhakalusteet talvisäilytykseen.